Contacteer ons

Contacteer ons vandaag, dan zetten we samen de eerste stap!

(+32)(0)11 98 85 76

TÜV Rheinland

De TÜV Rheinland Group is een wereldwijde leider op het gebied van technische services. Sinds onze oprichting in 1872, hebben we ons bezig gehouden met veilige en duurzame oplossingen voor de uitdagingen die de interactie tussen mens, milieu en technologie veroorzaakt.
Als een onafhankelijke, neutrale en professionele organisatie committeren wij ons zelf om toe te werken naar een toekomst waarin in de behoeften van zowel mens als omgeving op de lange termijn worden voorzien. In de alsmaar wijzigende markten waarin we ons bewegen, is onze focus nog steeds gericht op de klantenservice, succes behalen en ons nut constant te verbeteren voor klanten, relaties en management.

Opdrachtomschrijving:

De aanleiding was het industrialiseren van de bestaande werking en het oprtimaliseren van de processen die een lopend outsourcingscontract met Vodafone.de ondersteunen. Het betreft het opstarten, onderhouden en decommissioneren van alle Vodafone telecom-sites, verspreid over gans Duitsland. De processen raakten vertoonden belangrijke defecten die impact hadden op TÜV (kosten en baten) en de klant Vodafone (snelheid en kwaliteit) en vanuit TÜV werd gevraagd om samen met het team "Standort" de processen te opimaliseren.

De aanpak bestond uit het samenbrengen van de teamleden en stap voor stap de grond en de ideale werking in kaart te brengen. We kozen voor de ZOLL-situatie eerst in kaart te brengen omdat er intussen weinig aan de evolutie van de processen gewerkt was en de realiteit de modellen compleet had voorbij gestoken. Ook bestond er binnen het team een berusting dat eea "altijd al zo gedaan werd", dus waarom veranderen. Door naar de klant, de doelstellingen en de ZOLL te kijken konden we sneller tot een gedragen verbeterbeeld komen.

Vervolgens zijn we samen gaan werken om een gedeelde best practice uit te werken. De best practice moest toelaten en gezamelijke taal rond process manangement te ontwikkelen, intern en met klanten te kunnen communiceren over de werking op het juiste detailniveau en samen optimalisaties te realiseren. We hebben een toolkit ontwikkeld, die eenvoudig genoeg is om daadwerkelijk gebruik te worden door iedereen, en die als standaard binnen het team is opgenomen. Met deze basis is dan verder gewerkt op specifieke processen om kleine en grotere verbeteringen te implementeren. Door de toevoeging van een stukje kennis en ervaring, op een pragmatische manier, is de intern organisatie gegroeid en zijn ze zelfstandig verder aan de slag gegaan.

Resultaten:

  • Process Management toolkit
  • Gedragen change
  • Verhogen van intern veranderkracht en kennis