Contacteer ons

Contacteer ons vandaag, dan zetten we samen de eerste stap!

(+32)(0)11 98 85 76

BASE

BASE Company is sinds 1999 de challenger op de mobiele markt in België. We zijn actief in mobiele telefonie met ons merk BASE. Alle producten en diensten worden aangeboden via de BASE Shops en via online en indirecte kanalen.

Bij BASE Company willen steeds beter doen voor onze klanten. Door écht te luisteren, willen we de klant bieden wat hij echt belangrijk vindt. We blijven dan ook zoeken naar hoe we onze producten en diensten continu kunnen verbeteren, en hoe we ze kunnen aanbieden aan een scherpe prijs. Centraal staan de kwaliteit van ons netwerk en de service aan de klant. Vandaag heeft BASE Company al het beste spraaknetwerk, waarmee je vlot kan bellen en sms’en. Bovendien hebben we ook het snelste 3G-netwerk dat vandaag in België te vinden is. Meer info over ons netwerk vind je hier.

Omdat BASE Company ervan overtuigd is dat de toekomst mobiel is, gaan we partnerships aan die de markt wakker schudden. We challengen de markt niet alleen, we veranderen ze ook. Zo waren wij de eerste in Europa om onze klanten echt "vrij" te maken en de contractduur te laten vallen. Ook waren we de eerste om ongelimiteerde formules te lanceren en activatiekosten af te schaffen. We zijn sinds 1999 actief op de Belgische markt en hebben nog nooit prijzen verhoogd of geïndexeerd. No-nonsense, open en transparant, daar staan wij voor.

 

Transitie-Partners werd gevraagd om een Interim Integratie / Implementatie Directeur (CTO / CIO) te leveren.

Als lid van de directie verantwoordelijk voor zowel IT (CIO) als voor het netwerk (CTO). In opdracht van KPN (Moederbedrijf) werd een business plan uitgwerkt om Base binnen de 5 jaar weer gezond te maken en uit te kijken naar eventuele kopers. Het business plan was opgebouwd rond 3 pijlers: kosten verlaging, omzet en marge verhoging en proces verbeteringen. Met een managementteam van 5 mensen zijn we erin geslaagd om het bedrijf in 3 jaar weer winst te laten maken. Een doorgedreven downsizing van het bedrijf, en dus ook van de technische afdelingen, was noodzakelijk om dit plan tot een geod einde te brengen.

De technische afdelingen vroegen om sterke impulsen op het gebied van projectmanagement, business analyse en de testprocessen zodat een meer proactieve professionele rol richting opdrachtgevers vervult kon worden. De CIIO had daarbij de taak om de verantwoordelijkheden daar waar nodig terug te leggen bij de business. Verder dienden de processen op orde te worden gebracht en was directe sturing nodig om de benodigde kwaliteit en competenties in de teams te ontwikkelen zodat de afdelingen professioneler konden werken. Daarnaast had de interim manager een belangrijke taak in het onderhouden en managen van de relaties met in- en externe leveranciers.  
Zoals aangegeven werd van de Interim Manager verwacht om de belangen van Operations, Marketing, Finance en sales in de keten met elkaar te verbinden, echter met behoud van de eigen verantwoordelijkheid van deze business onderdelen. Het was dan ook noodzakelijk dat de Interim Manager een aantal stijlen van invloedsuitoefening beheerste waarbij souplesse en tact gevraagd werden, maar stevigheid en duidelijkheid waren minstens zo belangrijk. Een langdurige ervaring was gewenst met intensieve veranderingsprocessen binnen een complexe organisatie waarbij de inrichting van de tecnische afdelingen omgeving een essentiële rol speelde.