Contacteer ons

Contacteer ons vandaag, dan zetten we samen de eerste stap!

(+32)(0)11 98 85 76

client carglass

Carglass® is gespecialiseerd in het herstellen en vervangen van autoruiten en het leveren van aanverwante diensten. Elk jaar helpt Carglass® meer dan 350 000 automobilisten, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar; vanuit één van de 50 service centers of 100 service-wagens, verspreid over heel België en Luxemburg. Dankzij een  permanente stock van meer dan 220.000 ruiten, kan Carglass® zeer snel helpen. Bovendien geeft Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk, en de uitgevoerde herstellingen. Wat resulteert in een klantentevredenheid van 98%! Om hun klanten het leven makkelijker te maken heeft Carglass® overeenkomsten met alle verzekerings- en leasemaatschappijen in België zodat zij alle formaliteiten voor hun kunnen afhandelen.

 

Carglass® heeft de voorbije 15 jaar een sterke concurrentiële positie op de markt kunnen uitbouwen dankzij innoverende processen en het slim inzetten van technologie. De toenmalig gekozen technologie en de inrichting daarvan bleek na 15 jaar verouderd en bovendien erg lastig door te ontwikkelen en daardoor duur in onderhoud. Men zocht soelaas in het opzetten van een strategisch project om de bestaande “backoffice en frontoffice” systemen te moderniseren om opnieuw 10+ jaren te kunnen groeien en de voorsprong op de competitie te vergroten. De hulp van Cegeka werd ingeroepen om dit project in eerste instantie uit te werken en daarna ook te realiseren. Cegeka op haar beurt heeft de hulp van Transitie-Partners ingeroepen om haar teams te versterken bij het succesvol voeren van dit meer-jaren project; EPONA genoemd.

 

Initieel en vooraleer de implementatie kon aanvangen, heeft Transitie-Partners Cegeka bijgestaan om in de rol van neutrale adviseur te acteren en daarbij;

  • Het uitbouwen van een draagvlak om van onderhoudsintensief maatwerk te verschuiven naar een standaard ERP pakket.
  • De kennis en kunde van de Cegeka specialisten gericht in te zetten tijdens de enterprise architectuurstudie (blauwdruk van de organisatie, de processen en de infrastructuur) en de technologieselectie.
  • Het uitwerken van een gepaste governance en een nieuwe organisatie om het onderhoud en de evolutie van toekomstige omgeving beter te kunnen opvolgen.

De taak van Transitie-Partners binnen het EPONA project is vandaag voornamelijk het begeleiden van de Carglass® organisatie én de implementatie teams, met als doel de algemene kwaliteit en de globale projectstellingen te bewaken. Daarbij staat Transitie-Partners in het brandpunt van de relatie tussen Carglass® en de Cegeka teams en het adviseren bij de strategische besluitvorming doorheen het project.

 

Omdat het EPONA een zeer brede impact heeft op de ganse Carglass® organisatie, werd het project over verscheidene jaren gefaseerd met als doel de risico’s maximaal te beperken én de uitrol zoveel als mogelijk te enten op de jaarplanning en de hartslag van de onderneming (seizoengevoeligheid). Anderzijds is door onze inbreng besloten niet langer groots maatswerk te bouwen, maar voor 80% van de processen te gaan steunen op een tier1 ERP oplossing, die dan na de selectieprocedure in Microsoft AX werd gevonden. Ten derde wordt het EPONA project nu goed omkadert om de projecten te voeren en tegelijk incrimenteel live te gaan met deelfases, die dan in de nieuwe operationele organisatie worden overgenomen. Daarbij is de governancestructuur zo opgezet dat de relevantie beleids-, management- en bijhorende besluitvormingsprocessen stelselmatig worden overgenomen en ingebed door Carglass® ,zelfs na afloop van het project.