Contacteer ons

Contacteer ons vandaag, dan zetten we samen de eerste stap!

(+32)(0)11 98 85 76

client KPN

KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een breed scala aan producten en diensten bedienen we met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen – in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS, tot interactieve HD-televisie in Nederland.

 

Aanleiding en context van het project

Door organische groei had KPN Mobile legio communicatie- en afstemmingsproblemen, vooral met de interne IT organisatie. De communicatie top-down en bottom-up verliepen enorm stroef. Afstemming tussen de lagen binnen de organsatie, zoals de Managing Director, Management Team en Team leads, verliepen moeizaam door het gebrek aan duidelijke afspraken en structuren.De stakeholders hadden het gevoel met de IT organisatie verloren.

Inhoud van de opdracht

Als Interim CIO het begeleiden, coachen en challengen van de IT afdeling.
Vanuit de bestaande organisatie de change opgang brengen en de communicatie met de rest van de organisatie op een positieve manier realiseren.

Resultaat

Verbetering van de communicatie binnen de IT organisatie en met de rest van het bedrijf. . Via een duidelijkere management structuur met duidelijke communicatiepaden, rollen en verantwoordelijkheden.
Downsizing van de IT afdeling met ongeveer 30%.
Verbeterd prioritisatie proces.